If you can’t beat them, join them

Läget i Försvarsmakten och försvarspolitiken har nog sällan tett sig mer hopplöst än just nu. De rapporter som publicerats i media från Försvarsberedningens arbete talar om en kaotisk situation. Det är en av anledningarna till att det på sistone har känts mer eller mindre meningslöst att försöka hålla igång WW. Det måste till andra grepp och försvarsbloggarna har gjort sitt.

Sedan Ofogs outning har jag fått en rad erbjudanden om tjänster och förtroendeuppdrag i olika företag och organisationer. Det är också ett av de senare som jag har valt att nappa på efter en rad enträgna förfrågningar. Jag har nämligen efter månader av övertalning gått med på att återuppta mitt medlemskap i Moderaterna och därtill också tackat ja till ett av de förtroendeuppdrag som erbjudits. Nu ska vi alla hjälpas åt att se till att säkra 4 år till för Alliansen. Vi ses i valstugorna!



Läs även vårt program för hur Sverige ska få Europas bästa försvar!

36 kommentarer:

uppgiven sa...
1 april 2014 kl. 06:29  

Tur att jag kollade almanackan innan jag satte mig framför datorn...

Snygg samordning med Skipper!

Unknown sa...
1 april 2014 kl. 06:33  

Tur det är första april idag så jag slapp bli ännu mer bitter över att W gått över till fienden...

Unknown sa...
1 april 2014 kl. 06:33  

Tur det är första april idag så jag slapp bli ännu mer bitter över att W gått över till fienden...

Anonym sa...
1 april 2014 kl. 06:41  

Luktar 1 april ;)

MartinW sa...
1 april 2014 kl. 06:41  

Härligt! Grattis du kommit ut! Målar du över riksvapnet på kärran nu o h ersätter med (m)-loggan?

Anonym sa...
1 april 2014 kl. 06:41  

Det luktar kraftfullt som 1april... ;)

Unknown sa...
1 april 2014 kl. 06:50  

Hahaha...

Unknown sa...
1 april 2014 kl. 06:51  

Hahaha...

Martin sa...
1 april 2014 kl. 07:21  

Ha ha april april. Mycket roligt och smart att samtidigt ge ordentlig passning till (m).

Sommarfararen sa...
1 april 2014 kl. 07:28  

Din skojare :)

Rolle sa...
1 april 2014 kl. 07:30  

Bästa 1:aprilskämtet idag!

Anonym sa...
1 april 2014 kl. 07:52  

Men herre Oden. Jag funderade så att det nästan kom rök ur öronen innan jag insåg vad det var för dag idag. Skräms inte sådär du riskerar att få flera av dina läsares liv på sitt samvete.

Love Alm
lovealm.wordpress.com

Anonym sa...
1 april 2014 kl. 08:20  

Men Jisses! Jag blev tokföbannad ett stund!!! sen kom jag ju på....

Ett annat Aprilskämt idag, är ju att Försvarsministern vill fördubbla Luftvärnet till skillnad från FMs plan (stackars FM,hade nog velat det för länge sen).OBS att det är bara Moderaterna som föreslår det och inte regeringen...

PangPangSWE sa...
1 april 2014 kl. 08:29  

@Wiseman:
http://images.rapgenius.com/cv86ptruttyceozeou6evsegc.258x195x1.jpg

One does not simply joke about Skaraborgs stormtroopers.

GMY :-)

Anonym sa...
1 april 2014 kl. 09:09  

Var rädd ett tag att du förlorat förståndet;)
På tal om 1:a april så hörde jag att Drottning Silvia var VOLVO´s nästa affisch-namn... Hon sätter sig i bilen och säger: det sa bara klick:)

Unknown sa...
1 april 2014 kl. 09:15  

"Krisen på Krim har aktualiserat frågan om ett nytt svenskt luftvärnssystem. Försvarsmaktens plan var att förnya systemet efter 2020, men detta behöver nu ske tidigare, säger försvarsminister Karin Enström (M) till Ekot" (SvD).


Är ni två moderater som vill skämta första april? :)

Unknown sa...
1 april 2014 kl. 10:10  

Satsa på posten som försvaarsminister tycker jag! :-)
Behövs lite fler med insikt där...

SKK Korpralen sa...
1 april 2014 kl. 10:42  

Satte kaffet i halsen och skrek nästan rakt ut innan jag såg att det var första april! Bra där WW! Gick nästan på dit pastarecept förra året också, även om årets vits var bättre ;)

FamiljenFriluft sa...
1 april 2014 kl. 11:10  

Snyggt! Och kul att du och Skipper gjorde en gemensam grej!

Unknown sa...
1 april 2014 kl. 11:19  

Snälla Wiseman - skoja inte såhär - nu satte jag kaffet i halsen igen - är det någon som kapat din blogg - visserligen är det 1:e april men ... - egentligen borde alla seriösa bloggar hålla stängt den 1 april

Kimsan sa...
1 april 2014 kl. 11:24  

Tyvärr så blev jag lurad av Skipper först så denna gången var jag inte ens i närheten av bli lurad.

Lite "over the top" var det men ändå snyggt!

Unknown sa...
1 april 2014 kl. 11:26  
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...
1 april 2014 kl. 11:44  

Underbart 1:a april skämt, skrev inombords av ilska och glädje, sedan tittade jag upp på publiceringsdatumet... bra jobbat!

Anonym sa...
1 april 2014 kl. 11:48  

Ibland alla glada aprilskämt vill jag dock lyfta fram ett som för oss här på teatern betytt många skratt nu på förmiddagen.

Man kan skymta lite självironi och distans till sina egon när man läser aprilskämtet skrivit av de båda fruarna Widegren och Enström på Cecilia (M)-bloggen.

De lyckas med konststycket att få med nästan varenda floskel, som använts av partiet, de senaste åren i texten.

Formidabelt roligt skrivit!
Vår specielle kapten har haft högläsning och vi har skrattat oss nästan fördärvade.

Äntligen något roligt från det hållet!
Undrar vad de nymoderata herrarnas gojakör kan kontra med?

Ett gott skratt förlänger...

Teaterdirektören.

Np sa...
1 april 2014 kl. 12:21  

Wis

Att röka fredspipa med sina antagonister kan ibland vara av godo för att föra en sak framåt.

Innan första blosset dras den 1. april bör man nog tillförsäkra sig att det inte är "dopingklassade" medel man bjuds på ...

Np

Thure sa...
1 april 2014 kl. 12:27  

För bra för att vara sant.. Hade man ju varit så lätt att rösta annars.

Lövet sa...
1 april 2014 kl. 12:32  

Tyckte lite synd om Forsell som först nästan tilldelas posten som f-beredningens ordförande, för att sedan få sitt karriärlyft raserat av Wiseman...
...endera dagen kommer han säkert också att upptäcka att det är 1:e april...

...ar(m)e krake...

Sumatra sa...
1 april 2014 kl. 12:50  

Det meddelas från vanligtvis välunderrättat håll, att den kände bloggaren Wiseman ställer upp i nästa års Lets Dance.

Kan Kenza Zouiten så kan väl jag, låter en nöjd Wiseman meddela. Det går ju bra för Kenza, både med bloggen och dansen säger han.

Däremot vill han inte överta Kenzas danspartner Kalle. Det skulle bli svårt att kommentera dansandet, då man inte skulle veta vilken Kalle som avses under tävlandet.


Rikard Hagman sa...
1 april 2014 kl. 14:41  

Haha denna va riktigt bra Wise :)

Staffan Danielsson sa...
1 april 2014 kl. 15:11  

"Försvarsbloggarna har ingen framtid.., jojo!

Staffan Danielsson sa...
1 april 2014 kl. 15:12  

"Försvarsbloggarna har ingen framtid..Jojo! Wiseman quisling..:)

Sumatra sa...
1 april 2014 kl. 16:06  

Nyheten att Wiseman ställer upp i nästa års Let´s Dance har fått bloggkollegan Skipper att härskna till ordentligt. Jag kan allt få till en sjömansvals som duger och jag tror att Tony Irwing skulle uppskatta min rumpa… eeh rumba säger han i ett uttalande till Se & Hör. Även bloggkommentatorn Teaterdirektören känner sig förfördelad. Wiseman har mest uppträtt i luftarenan och då mestadels utan publik, medan jag har en gedigen scenerfarenhet framhåller han.

Tony Irwing kommenterar att han helst ser att någon nymoderat företrädare ställer upp för deras vana att köra allt i baktakt.

Unknown sa...
1 april 2014 kl. 16:22  

Det här var lite för lätt att genomskåda ;)

Sommarfararen sa...
1 april 2014 kl. 18:11  

Tycker bara att det är lite sorgligt att påståendet att en officer har blivit "nymoderat" är ett aprilskämt. Det visar bara hur långt vanstyret har gått. På 90-talet så skulle det för de flesta ha varit en självklarhet. Aprilskämtet skulle då kanske ha gällt att ha blivit sosse...

Gustav sa...
1 april 2014 kl. 19:57  

@ Gudmar Birgersson
Ja visst är det sorgligt

Men det sorgliga är ju att de inte kan göra en "pudel" nu

Nu när det är uppenbart för de flesta att kejsaren är naken så fortsätter de med den tragikomiska retoriken

Det blir ju lite som Bagdad Bob (fast x2) när fruarna Widegren och Enström viker ut sig på Cecilia (M)-bloggen

Den mest intressanta frågan nu är väl om de kan hålla fasaderna uppe till valet i höst - eller om det händer något innan dess som får hela korthuset att rasa

Sommarfararen sa...
2 april 2014 kl. 03:34  

Läs och begrunda...

http://www.nytimes.com/reuters/2014/04/01/world/europe/01reuters-ukraine-crisis-nordics.html?ref=world&_r=0

Räknare



Creeper
Vilka myndigheter besöker Wiseman's Wisdoms?


MediaCreeper
Vilka media besöker Wiseman's Wisdoms?

Top Politik bloggar Politik Blogglista.se Politik Twingly BlogRank BloggRegistret.se

Twitter


Senaste kommentarerna

Bloggar jag följer

Knuff

Politometern

Bloggintresserade