Halv miljon besökare

Så passerades då en halv miljon besökare för Wiseman's Wisdoms kl 11.41, vilket var ca två veckor tidigare än vad jag prognosticerade tidigare i höst. Bara det senaste halvåret har bloggen loggat ca 200 000 besök. Fortfarande är bloggen den i särklass mest besökta sidan från myndighetshåll enligt Creeper med ca 3 ggr så många besök som nummer två. Samtidigt brukar bloggen ständigt placera sig bland de tio mest välbesökta politiska bloggarna i Sverige, där topplaceringen varit plats 4. Jag hoppas och tror att Wiseman's Wisdoms bidragit till att höja intresset för försvars- och säkerhetspolitik hos anställda inom Försvarsmakten med stödmyndigheter, men förhoppningsvis även hos allmänheten och på politisk nivå.

Det blir intressant att se räknarens ställning till sommaren.

20 kommentarer:

med sen början sa...
17 december 2009 kl. 11:58  

Hoppas din integritet fortsätter att hålla även när/om du börjar bli för stor och obekväm! Så vi inte en dag klickar på Bokmärket och får "site can not be found".

Tack Wiseman för ditt arbete, även om jag ibland kan sakna det mer allmänna klagandet ;) på tex sovande tanter i trafiken.

Popeye sa...
17 december 2009 kl. 12:01  

Man får välan säga grattis!

"Keep up the good work" måste jag också framhålla. Den gamla sanningen att Pennan är mäktigare än Svärdet är ju nästa ersatt av Bloggen är mäktigare än Svärdet...

Vi är helt enkelt många som läser det du skriver, det är många sanningar som du bjuder på.

Jag tycker att det är kul att även Tolgfors läser din blogg....

Keep up the good work!!

Mvh Popeye

Anonym sa...
17 december 2009 kl. 12:20  

Jag vill gratulera till besökssiffrorna.

Jag får numera även kommentarer från utländska kollegor som besöker din blogg. De förundras mer och mer över skillnaden mellan det du skriver om och det som står på mil.se och jag förstår dem.

Det faktum att försvarsministern gav sig in debatten tror jag betydde att du fick nya och andra typer av besökare.
Det är positivt för spridningen av debatten.
Grattis än en gång!
Teaterdirektören.

Anonym sa...
17 december 2009 kl. 13:09  

Grattis!
Hoppas bloggen toppar runt augusti-september nästa år med tanke på valet.
Tror nog att Tolgfors mdf tycker din blogg är som ett irriterande och återkommande getinstick i deras arslen.

Jonas75

The Mighty sa...
17 december 2009 kl. 13:11  

Grattis, ett andningshål i den försvarspolitiska istiden! Den kanske tinar med klimatförändingarna!

Forsno sa...
17 december 2009 kl. 13:30  

Grattis!

Du och din blogg har satt en snöboll i rullning som ser ut att kunna bli en riktig försvarsdebatt på nätet.

Keep up the good work!

Anonym sa...
17 december 2009 kl. 13:36  

Grattis. Ser fram emot att delta i debatten hos dig ytterliggare en halv miljon gånger ;-)

/janne

Anonym sa...
17 december 2009 kl. 15:40  

Att referera till Wiseman är idag lika självklart som att referera till SvD och DN, det vill säga trovärdighet och kvalité.

Att Wiseman numera förekommer som återkommande punkt på försvarsmaktsledningens möten är väl också ett betyg att yvas över.
Borneo

. sa...
17 december 2009 kl. 17:16  

Grattis!

Mängden myndighetsträffar kan kanske också tolkas i form av låg arbetsbelastning, alternativt låg arbetsmotivation, på dessa arbetsplatser?

Anonym sa...
17 december 2009 kl. 17:25  

Grattis, bra jobbat!
Följer din blogg med stort intresse.
Den är f ö välbesökt av övr personal på jobbet.

M v h
Anonym Sjöinfobat

Anonym sa...
17 december 2009 kl. 20:00  

Den här filmen tror jag komer visas på dagens lillejul på Hkpflj, vill i alla fall att du skall veta att jag uppskattar ditt engangemang...

http://www.tackfilm.se/?id=1259931443163RA37

Välj själv om du vill hålla det för privat bruk eller publicera...

Anonym sa...
17 december 2009 kl. 20:13  

Jag som hade lovat mig själv att aldrig någonsin följa en blogg... Ack vad du ställ till det för mig ;)

Du har verkligen inspirerat till en fördjupat och nyanserad försvarsdebatt!

Så vad jag vill säga är stort tack för två år av intressant läsning!!
(Håller tummarna för fler analyser om hur vi löste saker i dåtiden kontra dagsläget)

Hälsningar från Korsu

Tokmoderaten sa...
17 december 2009 kl. 20:58  

Stort Grattis från din evige vapendragare för en sund och verklighetsförankrad försvars- och säkerhetspolitik.

Puss puss!

Wiseman sa...
17 december 2009 kl. 21:02  

20.00: Det var ju en väldigt smickrande film, men kanske inte helt rättvisande. Det finns ju som bekant en hel del rykten om ”vem” som ligger bakom WW och filmen bygger på ett av de vanligaste. Förmodligen grundat i att bloggen är rätt flygvapentung, eftersom den försvarsgrenen stått i fokus för mycket av försvarsdebatten. Hittills är det dock ingen som träffat rätt på vem Wiseman är. Det är också rätt underhållande att alla verkar förutsätta att det rör sig om en person.

Wiseman sa...
17 december 2009 kl. 21:03  

Ett stort tack till alla läsare för alla lyckönskningar, kommentarer och bidrag!

Anonym sa...
17 december 2009 kl. 22:30  

Grattis och, framför allt, tack!

Din gärning är enormt betydelsefull. Inte på något annat sätt hade den bortglömda men ack så viktiga försvarsfrågan kunnat få så stor uppmärksamhet.

En fråga om din anonymitet, bara. Jag utgår från att alla befattningshavare, som skulle kunna utsätta dig för repressalier, redan vet alldeles utmärkt vem du är...

...så skulle det inte rentav kunna vara bättre både för dig och saken om du vore känd?

Med det sagt så både förstår och respekterar jag ditt val i den frågan.

/Kompis

Corse sa...
17 december 2009 kl. 23:20  

Med risk för att bli tjatig måste även jag ställa in mig i hyllningskören. När jag kommer hem från jobbet efter ännu en dag då jag inte fått göra det som borde göras (förbättra vår förmåga), utan tvingats delta på väckelsemöten eller andra lika meningslösa tillställningar, då går jag in på WW, och får ny kraft genom att inte känna mig ensam!
Tack och hoppas du står ut länge till.
PS En kanske lite ofin och indiskret fråga: hur många timmar per dag lägger du/ni på WW?

Veteran sa...
24 december 2009 kl. 07:33  

glömde att säga grattis...följer bloggen lite då och då och blir mer och mer beroende av att titta förbi.

Keep up the good work!

Anonym sa...
8 februari 2010 kl. 14:46  

Bäste Wiseman!

Jag vet inte om jag är känslig men efter att jag lämnat sonen på dagis kom jag till LG lite efter nio nu på morgonen. Chefen hade redan samlar alla, den tysta minuten avklarad och kondoleansböckerna utlagda. Jag söker information, Emil ligger nere, nu på em kan jag tillsammans med den information jag redan läst på DN.se läsa om jämställdhetsundersökningar... Det känns olustigt... Som mina chefer vill tillgodose medias behov innan sin egen personal. Krisgrupper bildas... Varför har vi så bråttom? Varför känns mina närmaste chefers agerande så opersonligt och oäkta, nästan som dom gör det för sig egen skull och inte av äkta omsorg. det hedrar inte mina döda kollegor.

Bara tankar från en Livgardist

Wiseman sa...
8 februari 2010 kl. 23:13  

Livgardisten: Det är djupt beklagligt att det ska behöva vara så. Tyvärr blir jag inte förvånad när t ex det viktigaste informationsbehovet efter IED-attacken i höstas verkar ha varit vilken skyddsutrustning tolken bar vid tillfället.

Vi är för ovana och reaktiva i Sverige. För många är det för hemskt och otrevligt att fundera över frågor som dessa och förbereda sig själv och sitt förband på det värsta. Vi är fortfarande landet Mellanmjölk.

Räknare



Creeper
Vilka myndigheter besöker Wiseman's Wisdoms?


MediaCreeper
Vilka media besöker Wiseman's Wisdoms?

Top Politik bloggar Politik Blogglista.se Politik Twingly BlogRank BloggRegistret.se

Twitter


Senaste kommentarerna

Bloggar jag följer

Knuff

Politometern

Bloggintresserade