Suck... (klusterbomber - igen)

Expressens ledare handlar idag om klusterbomber. Som vanligt måste vi förbjuda BK 90. Det är det absolut viktigaste. Jag orkar inte rabbla alla mina argument igen (de hittar ni om kollar aktuell etikett), utan nöjer mig med att idiotförklara journalisten som har bristande faktakoll. Ledarskribentens argumentationen påminner mig om när jag var liten och sköt med luftgevär på en tom luftgevärsammunitionsburk. Min mormor som tittade var jätterädd att den kunde explodera och försökte förbjuda mig att skjuta på den. Jag försökte förklara för henne att det var ju helt omöjligt. För det första var den tom och för det andra handlade det om luftgevärsskott som varit i burken, dvs små blyklumpar. Jag hävdar att ledarskribenten och min mormor förmodligen hade lika bra koll på hur vapen fungerar.

För övrigt verkar det som om Expressens teknikredaktör inte riktigt är överens med ledarredaktionen i den här frågan. :)

1 kommentarer:

Anonym sa...
27 april 2008 kl. 22:03  

Håller med. När jag dessutom läste ännu ett korkat inlägg i klimatdebatten i krönikan till höger om ledarn i dagens expressen så slogs jag som vanligt av reflektionen "varför läser jag det här..."

Räknare



Creeper
Vilka myndigheter besöker Wiseman's Wisdoms?


MediaCreeper
Vilka media besöker Wiseman's Wisdoms?

Top Politik bloggar Politik Blogglista.se Politik Twingly BlogRank BloggRegistret.se

Twitter


Senaste kommentarerna

Bloggar jag följer

Knuff

Politometern

Bloggintresserade